السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

نظرا لطلبات اصحاب جوالات الجيل الخامس اللي عندهم مشكله في تعديل نقاط الوصول مع ابوزياد هنا الحل

هذه الطريقة مجربة بالفعل وتم إثبات نجاحها

أولا نذهب إلى الضبط ثم إلى التوصيل وبعدها الوجهات كما بالصور







وبعدها نختار إضافة نقطة وصول جديدة


نضغط لا
ونختار حزم بيانات




ونقوم بتسمية النقطةمثلا etisalat كما بالصورة


ونختاربعدها الإنترنت




ثم نضغط على الإنترنت


وبعدها نقطة الوصول التي تم إنشائها




ونغير اسم الإتصال إلى Etisalat internet او اي اسم طبعا الطريقه دي تنفع لجميع الشبكات
اتصالات    فودافون    موبينيل
  الشغل كله هنا بقي
افتح خيارات ثم ضبط متقدم  وضع بقي البروكسي والبورت


ونجعل التحقق عادي
وبهذا تم عمل نقطة وصول


وبهذا تكون قد انتهيت من إعداد هذه النقطة ولجعلها كنقطة دخول افتراضية للمتصفح الأصلي نذهب إلى الويب ونضغط خيارات وبعدها الضبط






وبعدها عام




ثم نقطة الوصول


ثم نقف على خدمات WAP ونضغط خيارات
ثم اختيار نقطة وصول




وبعدها نختاراللي انت عملتها
وليكن مثلا


وبهذا يمكنك الدخول والتصفح من خلال المتصفح الأصلي للجهاز
وتقدر تدخل علي البرامج المجانيه


دمتم في ود


لاتنسونا بتعليقاتكم


التعليقات : 13

غير معرف

والله العظيم انا احترت معاك مبقتش عارف اقولك ايه والله العظيم انت برنس النت المجاني

غير معرف

انا عاوز عاوز افهم حاجة ايه اللي هيتحط ف تعديل البروكسي و البورت كام و ف حاجة ازاي انت عدلت ف نقطة وصول من الانترنت و بعدين اختارت wap

غير معرف

انا عاوز الحل لn73مش عارف اعمل ايه

غير معرف

جزاك الله خيرا

غير معرف

ابداع

غير معرف

مبدع دائما يا مشاغب

غير معرف

بعد اذنك انا موبايلي c6 .00 و وصلت معاك تمام اوي لحد نغير البروكسي و البورت تمام انما ندهب للويب و ضبط ؟؟؟ انا لما بروح الويب عندي و بعمل خيارات مش بيجيلي ضبط اصلا ارجو الرد يا ابو زياد

غير معرف

يابرنس الشرح جميل جدا جميل اوي مفروض في كل برنامج عنوانib

غير معرف

مش نافع خالص؛كلام فارغ

غير معرف

تمام اوى لـ ال 5800
انا معايا N8 ومفيهاش الكلام دة كلو
هو فيها لـحد انك تعمل نقطة وصول جديده وبس
الضبط المتقدم مافهوش الكلام دة كلاو ياريت المساعدة

غير معرف

الله يوفقك يا ابو زياد لقد سكت لسانى ولا اعرف باى طريقة اشكرك بها والله يجعل هذا العمل فى ميزان حسناتك ان كان خيرا وان كان سوء اللهم ابعدهذا السوء عنك

غير معرف

اتا معايه n97 ومش راضيه تخش على النت خالص ياريت الضبط لو سمحت 01221084250

غير معرف

انا معايه c2.3 اعمل ايه علشان ادخل مجانى 01145908414

إرسال تعليق


أخي الكريم، رجاء قبل وضع أي كود في تعليقك، حوله بهذه الأداة ثم ضع الكود المولد لتجنب اختفاء بعض الوسوم.
الروابط الدعائية ستحذف لكونها تشوش على المتتبعين و تضر بمصداقية التعليقات.